onsdag 18 januari 2012

En bra start på veckan

Det har blivit löpning veckans två första dagar. Transportlöpning fram och tillbaka till jobbet. 21 km vaje gång, vilket blev helt sonika en mara totalt inom loppet av 17timmar.

För närvarande håller jag på att försöka bestämma mig vad jag ska ha för utmaning nästa år, när jag fyller jämt. De två lopp som ligger närmast till hands är Spartathlon och Ultra-Trail Du Mont-Blanc(UTMB). Problemet med UTMB är att koppet kräver kvalificeringspoäng för att få ställa upp. I år är det 5poäng som krävs, men 2013 ska man ha skrapat ihop 7poäng. TEC 100 ger 3p och skulle jag genomföra loppet i år har jag totalt 6poäng. Behöver nu köra ett lopp till för att få den sista poängen. Det finns många kvalificeringslopp att köra, det gäller bara att hitta tiden. Förmodligen blir det något lopp i Storbritanien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar