fredag 29 juni 2012

Upptrappning

Var igår åter igen i Hammarbybacken. Denna gång blev det 11 rundor. Planen var 10, men det kändes bra och jag körde en till när jag ändå var där. Det var lite kul för det var kanske ett 25-tal löpare som gnuggade i backen. Stor del av de som sprang var med i någon form av löparklubb(kanske Linnéa?) och körde backintervaller i delar av backen. Snackade med några killar som använde stavar uppför. Då menar jag ANVÄNDE, inte duttande som många andra har stavarna till. Fick lov att fråga om det var BAMM de tränade för, men det var det inte. Det var Åre Extreme Challange 2013 som de tränade för. Imponerande att liga ett år före i tiden med sin träning, seriöst.
Planen inför BAMM är att köra Hammarbybacken en gång i veckan. Har nu i alla fall lyckats med det två veckor i rad....

Idag ska jag förbi Kartbutiken och köpa mig en orienteringskarta över ett område i näheten av där jag bor. Det blir en skogstur i helgen. Mer obanat måste det bli, även här är planen minst ett pass i veckan.

Kommer planen hålla, förhoppningsvis ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar