onsdag 6 juli 2011

Gårdagens bedrift

Igår var jag ute på årets andra golfrunda på 2år. Med barn o förra året flytt till hus har golfen inte prioriterats.
Barnvakt fixades så jag och min gravida fru kunde spela lite. Efter 9hål frågade jag om vi skulle bryta, men han sa bara att hon behövde pusta lite. Lite glass o någon form av energibar körde vi vidare. Jag spelade kanon kände jag o ville inte veta hur jag låg till poängmässigt. Med en muta då och då, i form av godis kämpade frugan på... När vi spelat 18hål visade det sig att jag lyckats skrapa ihop 38poäng! Har aldrig spelat så jämt som jag gjort nu. Får se om det blir någon mer runda snart.
Ikväll blir det 5-10-15-loppet i Västerås. Ett asfaltslopp där man springer i en riktning och sedan har tre vändpunkter som man kan välja på. Förra året kom jag tvåa eller trea(kommer inte ihåg riktigt) i 15km-klassen. Siktar/hoppas på topp-5 i och med jag varit förkyld senaste veckan och inte tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar