söndag 11 mars 2012

Skövde 6-timmars

Tanken med att springa Skövde 6H var att kolla hur formen var främst. Jag har varit orolig i och med ljumskproblem jag haft senaste året. Jag ville också testa ett nytt vätskebälte som jag tänkte ha på TEC100 Det var tänkt att jag och Stefan skulle ta loppet som ett långpass inför TEC100. Tyvärr fick han förhinder och jag åkte ensam. Jag laddade Mp3-spelaren full och hade sällskap av den hela loppet. Jag träffade på en kille jag gick Nijmegenmarschen med 2003 och som jag inte sett sedan dess. Kul återseende!
Loppet gick både bra och dåligt. Jag fick göra ett kortare stopp efter två timmar för att punktera en blåsa(som jag punkterade igen 2 timmar senare). Fram till 3timmar flöt allt på och jag hade en bra fart. Då började jag känna av magen. En halvtimme senare fick jag magknip så fort jag åt eller drack någonting. Jag kunde inte jogga för fort heller.  Det blev så illa att de sista 2,5 timmarna bestod av att lunka och gå i ett löktempo. Det positiva var att jag genomförde loppet och slog även nytt pers. Totalt blev det en 26.e plats med  61929m (51varv). Marathon på 3:47:35.
När magproblemen kom och jag insåg att målet jag satt upp, 65km inte skulle gå började tankarna snurra. Ska jag bryta? Varför ska jag fortsätta? Vad vill jag bevisa? Jag fick ordning på mina demoner och såg det som en nyttig pass för knoppen.
Varför fick jag magproblem då? Tänk om jag visste det..... Jag har två teorier. Antingen hade jag spänt åt vätskebältet för hårt så det blev knas på grund av det eller så var det min sportdryck som jag blandade lite starkare än jag brukar. Givetvis kan det vara en kombination av båda.

Skivlistan som hjälpte mig runt:

Blink-182 - Neighborhoods
Coldplay - Mylo Xyloto
Foo Fighters - Wasting Light
Goo Goo Dolls - Something For The Rest Of Us
Lenny Kravitz - Greatest Hits
Live - Awake - The Best Of
Mustasch-Sounds_Like_Hell_Looks_Like_Heaven
Mötley Crue - Decade of Decadence 81-91
Old Schoöl Of Rock
Paramore - Riot
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine
The Pogues - The Very Best Of
The Verve - Forth
The White Stripes - Elephant
Utvalda Guldhits

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar