måndag 26 mars 2012

Början på en hård vecka

Veckans plan är att skrapa ihop 100km. Varför det? Inför TEC är det bra att få en genomkörande. Tidigare detta år har det blivit ca 5mil per vecka, mer har jag inte lyckats få ihop med jobb och familj. Har en fyramånaders som är morgonpigg, hon vill gärna gå upp 0500-0600 och leka nu för tiden. Hade en månad med tidigare i år som jag körde transportlöpnng på morgnarna. Jag har prioriterat att ta hand om den lilla en timme eller två på innan jag måste iväg.
Frivilligt och ofrivilligt har jag i princip blivit "ledig" i tre veckor. Utspritt på veckorna kommer jag jobba 5dagar. Imorgon ska jag avveckla mig själv på mitt gamla jobb och förhoppningsvis köra ett långpass tillsammans med Stefan. Senare i veckan blir det löpläger onsdag- fredag på arbetstid. Me like!

Snackade med min bergsorienteringskompis, Mange i helgen. Han var sugen att gå upp en klass i BAMM. Att köra 70-klassen på BAMM innebär i stora slängar 2timmars löpning varje dag. Är man eko för det? Vi ska bestämma oss i sommar. Mange som för övrigt kommer åka till de skotska högländerna och köra Highlander Mountain Marathon samma helg som jag kör TEC100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar