söndag 1 april 2012

Utvärdering av veckan

Jag klarade av mitt mål för veckan, 100km!
Planen falerade redan på tisdagen dock, jag fick inte till något pass med Stefan av olika anledningar. Istället blev det en vilodag. Det visade sig att det var bra för mig att vila då träningslägret i Halmstad startade med Yasso 800, 6x800m på bana med tid- och pulstagning. Yasso är ett test vars resultat kan översättas mot resultat på maran. Springer man varje intervall på 3.30 och har en bra träningsgrund kommer man kunna prestera 3.30 på maran. Tanken är att alla intervaller ska gå lika fort.
För min del så diffade intervallerna 4-5s mellan snabbaste och långsammaste. Är väldigt nöjd med det. Det anmärkningsvärda var att varvtiderna mellan de två varven var 15s, inte bra. Jag gick ut för hårt på varje första varv.
Kvällen bestod av ett distanspass på 11km.
Torsdagen var det backintervaller och distans på förmiddagen. Tre olika längder på backar, ,med tre reps på varje. Intervallerna dagen innan gjorde sig påmind, men det gick ok. Eftermiddagen bestod av ett Crossfitpass med instruktör. Min gamla löparkropp fick smaka duktiga tag. Efter middagen blev det återhämtning i en simhall, 1000m bröstsim.
Fredagen var det långpass på schemat. Vi blev bussade Ringenäs golfklubb på morgonen. Det blev en trevlig tur längs havet. Följde Prinsens stig, där tävlingen Prinsens minne går i augusti. Vi blev servade med vätskestopp var 5km. Det blev 21km lång runda. Under lunchen räknade jag efter lite, det saknades 11km. I och med att jag skulle åka hem 14.00 fanns det 1,5 timme ledigt. Vad gör man som en sann kilometerknarkare? Jo, snörde på mig skorna och tog de sista kilometrarna för att uppnå veckans mål. Sista passet var för övrigt första passet med korta tights.
Det var inte bara träning under tre dagar, en del teori och givande diskussioner blev det också. Bra planerat och genomfört läger, tack Mattias !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar