onsdag 11 april 2012

3 dagar kvar

Jösses, nu är det bara 3 dagar kvar! Tävlingsnerverna börjar smyga sig på en.Har man tränat tillräckligt? Har man all utrustning? Kommer det vara så blött att man kanske måste byta skor?

Träningsmässigt kan man alltid träna mer, men med tanke på barn och jobb känns det ok i alla fall. Visst skulle man kunna ha tagit några pass på sena kvällar, men med en 4månaders hemma vet man inte hur natten ska bli och då försökt sova om tillfälle ges.
Utrusningen är klar så när som en tape(som jag kan vara utan egentligen) och gel som jag får innan tävlingen. Jag vet sedan förra året vad som funkar när det gäller kläder, annan utrustning och energi, vilket ger ett lugn.
Sista frågan hur jag ska tackla en bana som kanske är blöt och lerig har jag lösningen. Om det regnar mer i veckan blir det att slänga med ett par terrändojor utifall att....

Körde ett lugnt pass idag i 5min/km-tempo, 10 km. Jag reflekterade över hur lugnt det gick och att jag kommer springa ännu saktare på lördag. Det kändes bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar