måndag 23 april 2012

Grubblande över hur det blev som det blev.

Nu har det gått drygt en vecka sedan TEC. En hel del malande över vad som gick fel har hunnits med. Vad hade hänt om man kört lugnare i början? Hade höftböjarna och ljumskarna klarat sig eller skulle det inte ha blivit någon skillnad? Den mentala biten att försöka ladda om efter att starten sköts fram 2 timmar och att det inte kändes som om loppet över huvud taget skulle starta hade nog mer påverkan än jag kan inse. Även faktumet att jag sprungit tävlingen förra året och då fått spännet drev mig inte framåt. Hade jag sprungit tävlingen för första gången kanske det varit annorlunda.
Det är många frågor som jag aldrig få svar på, men det jag däremot vet är att jag är hungrig på 100miles igen! Någon som har förslag på roliga lopp?
Jag lever i en dröm att köra något häftigt lopp nästa år, då jag fyller 40(!) och UTMB är ett sådant lopp. Inför 2013 års upplaga av loppet krävs det 7 kvalificeringspoäng. Jag har 3poäng sedan TEC förra året och hoppades på 3 till förra helgen. Jag frågade TEC-arrangörerna om 50miles gav några poäng och till svar fick jag 1 poäng. Nu är det bara 3poäng kvar om jag ska satsa på UTMB. Är det UTMB som är min stora utmaning eller är det något annat? Det gäller för mig att sätta ner foten och bestämma vad jag ska satsa på. Om jag skulle satsa på UTMB, vad ska jag köra för lopp då för att få ihop mina poäng? Det finns ett lopp i höst som kan bli aktuellt i så fall….. avslöjar inget nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar