tisdag 8 maj 2012

Lunchlöpning

Efter två dagars vila efter helgens intervaller var det dags att väcka benen. Så idag blev det en hård mil. Hade jag haft en nummerlapp hade jag nog klarat sub40, var 23 sekunder ifrån. Planen fram till nästa stora tävling, Jubileumsmarathon är att köra hårdare. För att bli snabb måste man träna snabbt, eller? Dagarna med mysjogg är förbi! Givetvis lyssnar jag på kroppens signaler och inte gör något dumt som gör att jag blir skadad och inte kan genomföra tävlingarna som jag är anmäld till och vill springa. Som det ser ut nu så kommer det vara två tävlingar på jobbet som jag tänkte vara med på. Först ett 10km-lopp om några veckor. Några veckor senare är det ett tidslopp som genomförs runt ett inhägnat kotorsområde. Jag tror det är ett 6-timmarslopp. Redan innan jag sett startlistan tror jag att jag bäst kan komma 2.a. Det finns en ultralöpare som är en klass för sig som jobbar inom samma organisation, som kommer ta hem vinsten om han ställer upp, Andreas Falk. Han är just nu i Ungern och ska delta i ett 6-dagars tidslopp!!! Tyvärr ligger 6-timmarstävlingen endast en månad innan Jubileumsmaran, hoppas jag är återhämtad tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar