lördag 19 maj 2012

Stockholm Marathon 2012

Igår hände något som jag inte trodde skulle hända mig, jag vann ett startbevis till årets upplaga av Sockholm Marathon. Det var via www.svenskalopp.com som detta hände. Jag fick frågan innan om jag kunde springa under 4timmar. Jag svarade att jag förra året sprang på 3.14 och att målet var 3.10 i år. Sagt och gjort, jag fick starbeviset och en morot att klara mitt mål på 3.10. Jösses, det är ju bara 2 veckor kvar!! Min ursprungliga plan var att köra Jubileumsmarathon som nästa tävling, gott om tid med andra ord. Det är dags att börja träna på allvar nu. Snackade med min ultrakompis Stefan idag. Vi sprang i princip hela förra Sthlm Marathon tillsammans. Han blev glad och svaret blev att det är bara att leverera. Vänta nu, ville han springa med mig eller gillade han mitt mål? Det visade sig att han ville köra tillsammans, vilket är ok för mig. Vi får se om vi kan leverera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar