torsdag 3 maj 2012

Skövde

Är för tillfälet med jobbet i Skövde tre dagar. Vad gör man när man är borta från fru och barn? Jo, man toktränar och sover. Igår hade jag planerat ett långpass på 25km. I och med att jag inte har någon aning om var man kan springa i Skövde snackade jag med mannen i receptionen om lämplig rutt. när jag berättade min planerade distans tipsade han mig om Billingen, där det fanns flera olika spår att välja mellen. Sagt och gjort, så gav jag mig av. vägen till Billingen gick brant uppför upptäckte jag, i över 2km!!! När jag väl var uppe var det en trevlig utsikt därifrån. Jag hade tittat ut en asfaltsrunda som skulle ta mig ner från åsen som Billinge ligger på för att sedan köra resten av passet på låglandet. Jag började följe en cykelväg som slutade för att sedan bli en led. Det visade sig vara en vandringsled, Billingeleden

(Foto:privat)

Vilken led, me like! Den var lagom kupperad och inte speciellt tekniskt. De var en vacker skog med hav av vitsippor överallt. Det blev ca 14km ledlöpning under ett 28km pass. Jag vet vad jag ska göra nästa gång jag kommer till Skövde, köra Billingeleden ännu längre!

Idag blev det ett bra pass igen. Hittade en backe dagen innan i Skövde, även den i Billingeområdet.  Det blev 8 vändor á  ca 100höjdmeter. Intervallerna gick bra och kände mig stark under samtliga. Med uppvärming innan backintervallerna och nerjogg blev det ca 14km och ca 950höjdmeter. För att få lite flashback blev det ett varv i Boulognerskogen där jag sprang Skövde 6H tidigare i år. 
(Foto:privat)

Imorgon blir det tåget tillbaka till verkligheten och tidiga mornar. Har en moronpigg dotter som tycker att det är lagom att gå upp mellan 05.00 och 06.00. Jag längtar till det förändras.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar