måndag 14 maj 2012

Måndagsflås

I likhet med förra måndagen blev det en snabb mil runt gärdet och Djurgården. Denna gång skulle inte klockan styra. Planen var att försöka att hålla en bra fart så gott det gick utan att kolla klockan.När jag stoppade klockan visade den på en tid som var 49s långsammare än veckan innan. Jag var inte helt död efteråt, som jag var veckan innan. Om det var på grund av den långsammare tiden, att förra veckans träning gett effekt eller att jag sprang mer avslappnat när jag inte tittade på klockan vet jag inte. Det sistnämnda har nog en större påverkan än jag tror.
Det blev premiär för mina nya asfaltsdojjor, ett par Nike Zoom Elite. Köpte nya skor i mars, men har bara haft problem med dem. Skavsår vid hålfoten på båda fötterna och nerver på två ställen som de tryckt på. Det sistnämnda har gjort att det smärtat långt efter träning. så lång som dagen efter har problemen varit kvar.

Det enda problemet under passet var att mina hörlurar gick sönder. Jag kan berätta att det är ganska irriterande att bara ha musik i ena örat. De som gick sönder var ett par Scullcandy som satt skönt och levererade bra ljud.Nu är jag på jag efter nya hörlurar. Det verkar dock vara svårt att hitta likadana.
 
(De ser hela ut, mina fina....Foto: Privat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar