tisdag 31 maj 2011

Kiruna

Idag körde jag mitt första pass efter maran i lördags. Dagen efter hade jag knappt träningsvärk, lite stel som om jag kört ett hårdare intervalllpass dagen innan. Det känns som om jag inte gick för fullt på maran på grund av ljumskarna.

Dagens pass blev intressant på flera sätt. Jag är i Kiruna med jobbet och vädret var +7 och regn. Jag tvekade på att sticka ut men en jobbarkompis förklarade att har man sagt att man ska träna så gör man det. Sagt och gjort så stod jag plötsligt utanför hotellet och väntade på att klockan skulle hitta satelliterna. I receptionen hade de ingen karta och visste inte vad man kunde springa så jag siktade på Norge. Sprang på en skyllt mot Lupssavaarabacken och följde den. Det slutade med att jag sprang upp på toppen via bilvägen. Denna backe har jag passerat ett antal gånger på väg till Björkliden och BAMM och funderat på att ta mig upp på dem någon gång och äntligen skedde det. Det var en enkel väg med inte för brant lutning. Det gjorde att det gick att jogga hela vägen. Visst var det jobbigt men benen svarade bra när jag tryckte på uppför.
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag har återhämtat mig förvånansvärt bra efter maran. Jag har nu blivit sugen att göra ett nytt försök på maran i höst och se om jag kan få fason på ljumskarna För tillfället är det bara ladda om batterierna och fokusera på BAMM i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar