måndag 21 mars 2011

Ändrade planer

En träningsplan och en stridsplan har något gemensamt, vid första kontakten med verkligheten slutar den ofta fungera.

Planen var idag att springa 2-3mil o snacka TEC100. Min kompis fick o då sjönk motivationen rejält, ville hem till familjen. Omtag, ett snabbt transportlöpningspass fick det bli. Det var ett tag sedan jag sprungit på riktigt hårt utan fokuserat på långpass. Att plötsligt pina på i 17km var en intressant upplevelse. Jag trodde mina ben skulle skrika om nåd efter några km, men så blev inte fallet. resultatet blev 17km och i snitt 4,28min/km. Helt ok enligt mig.
I och med att jag glömt plånboken på jobbet idag har jag inget månadskort.... Mitt alternativ blir givetvis ett transportpass imorgon bitti till jobbet, HAPPY DAYS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar