måndag 14 mars 2011

Summering v.10

Förra veckan var det mängdträning som gällde. Jag fokuserade mest på två långpass. Måndagen blev det ett 25km lång-/transportpass och fredagens träning blev 44km lång-/transportpass. Visst kändes dessa två pass i benen efteråt, men det var hanterbart. Två dagar efter 44km-passet var stelheten helt borta och mitt återhämtningspass blev ett myspass i sakta gemak. Jag trodde hela tiden att snart måste det börja kännas men det kom inte. Varför återhämtningen gått så fort vet jag inte, kanske är jag väldigt vältränad(ironi) eller kanske hjälpte min nya sportdryck till, har inga andra bra svar.

V.11 blir en lugn vecka. Visserligen körde jag ett 21km pass i morse, men jag kommer inte hinna träna speciellt mycket. Eller... det är bara att prioritera..... Jag får se på söndagen hur veckan utvecklades.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar