onsdag 30 mars 2011

Reflektion

Under dagens transportlöpningspass reflektrade jag över några intressanta saker. Det första är ytterligare ett vårtecken, sopade gång-och cykelbanor! Att slippa grus gillar jag.
Under någon månads tid har jag kört en hel del transoprtlöpning och sprungit genom delar av Stockholm. Det har känts som om det är fler tjejer än killar som springer. För att en gång för alla bena ut detta gjorde  jag ett helt ovetenskapligt empiriskt test, jag räknade alla killar och tjejer jag ser springandes under min färd. Resultatet visade att det var 6 av 21 som var killar, vilket jag misstänkte. Givetvis kan tid på dygn och var jag sprang påverkat. Passet var 25km så lite sanning kanske det finns, eller?
Det sista jag så var två löparklädslar som stack ut utöver det vanliga. Träffade på en tjej/kvinna som spranig i en dunjacka och utan vare sig vantar eller mössa!! Vad ska hon ha på sig om det är kallt under ett pass då? Motpolen såg jag 10 min senare, en kille i shorts och T-shirt. Det är bara konstatera att vi är alla olika utan att lägga värdering på vad som är galet eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar