måndag 28 mars 2011

Test av prylar



Hastigt och lustigt fick jag tid med ett långpass på drygt 20km under morgonen. Det blev ett pass för att testa lite nya grejer. På bilden ovan ser man två av de tre saker jag testade. Det mest tydliga var ett nödbatteri från GP för att ladda min klocka med. Problemet som jag såg innan var att klockan behöver en vagga för att laddas. På bilden ser man inte den, men den sitter under. Lite knöligt blev det allt, men helt ok. Batteriet stoppade jag under ett svettband. Det hela fungerade över förväntning. Vaggan skavde något efter 20km, men det var försummbart enligt mig. Det andra på bilden är en ny jacka som jag köpte förra veckan. Även den var utan anmärkning. Det sista jag testade var ett nytt märke på gel, HEED. Smaken var Tropical. Det var en intressant smak- och konsistensupplevelse. Tidigare har jag smakat en annan sort på gel från HEED och konsistensen är lika, lite som Nutella. Smakmässigt var det ingen hit. Dock slapp man den söta smaken man annars får av gel och den smak som fanns försvann ganska fort. På TEC100 kommer jag nog blanda HEED´s och PowerBars produkter för att få variation, mest blir det dock HEED.

1 kommentar:

  1. :) Jag brukar fästa klockan på ryggsäcken när den ska laddas i dockningsstationen. Funkar superbra - eller fästa runt vätskebältet.

    SvaraRadera